طالبان

34 جنگ‌جوی طالبان در قندهار کشته شدند

neshananews

12 November 2020

مسوولان فرماندهی پولیس ولایت قندهار می‌گویند که در ادامۀ درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان در این ولایت، 34 جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌یی فرماندهی پولیس ولایت قندهار امروز (پنج‌شنبه، 22 عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان گروه طالبان در جریان 24 ساعت گذشته در ولسوالی‌های پنجوایی و ژری این ولایت کشته شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که دست‌کم چهارده جنگ‌جوی دیگر این گروه در جریان حمله‌های دفاعی ارتش و نیروهای پولیس در این دو ولسوالی زخمی شده‌اند.

گروه طالبان اما تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

گفتنی است که درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای نظامی کشور و جنگ‌جویان گروه طالبان از دو هفته به این‌سو در ولایت قندهار شدت گرفته است. نهادهای امنیتی همه‌روزه از تلفات گستردۀ طالبان در این ولایت خبر می‌دهند.

درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در حالی در نقاط مختلف  کشور شدت گرفته است که گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان از سه ماه به این‌سو در قطر جریان دارد. هیأت‌های مذاکره‌کنندۀ دو طرف تاکنون به نهایی‌سازی کارشیوۀ مذاکرات مستقیم صلح موفق نشده‌اند.