بغلان

8 جنگ‌جوی طالبان در بغلان کشته شدند

neshananews

01 March 2021

مسوولان امنیتی در بغلان از دفع حملۀ تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان بالای یکی از پاسگاه‌های‌ نیروهای امنیتی در این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان در نتیجۀ درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان، تلفات سنگینی به جنگ‌جویان این گروه وارد شده است.

احمد جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان شب گذشته (یک‌شنب، دهم حوت) حمله‌های تهاجمی را بالای حوزۀ دوم امنیتی شهر پلخمری در منطقۀ «حسن خیل» این ولایت آغاز کردند که در نتیجۀ مقاومت نیروهای امنیتی این حمله عقب زده شد.

آقای بشارت می‌افزاید که در نتیجۀ درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان هشت جنگ‌جوی این گروه کشته شده و سه تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

بغلان از ولایت‌های ناامن در شمال کشور است و طالبان بر بخش‌هایی از این ولایت تسلط دارند. در سال روان خورشیدی جنگ‌جویان گروه طالبان حمله‌های خونینی را در این ولایت راه‌اندازی کرده‌اند. مقام‌های امنیتی بغلان اما می‌گویند که تلاش‌های طالبان برای گسترش جغرافیای جنگی‌ در این ولایت بی‌نتیجه بوده و همۀ حمله‌های تهاجمی آنان از سوی نیروهای امنیتی عقب زده می‌شود.