IMG-20200311-WA0003

گشایش سومین باشگاه ورزشی زنان در شبرغان 

محمدجان آریا

11 March 2020

سومین باشگاه “فیتنس” برای بانوان در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان طی یک مراسم با اشتراک رئیس ریاست امور زنان و دیگر زنان فعال مدنی گشایش یافت.

مریم حداد، مسوول این باشگاه ورزشی می‌گوید: “شهر شبرغان ضرورت به کلپ‌های ورزشی بیشتری برای بانوان دارد و از همین‌رو ما این کلپ “فیتنس” را افتتاح نمودیم.”

باشگاه “فیتنس” بانوان در حدود نزدیک به ششصد هزار افغانی هزینه برداشته است که دو مربی ورزش زن نیز به عنوان رهنما در این کلپ مشغول فعالیت هستند.”

بانو حداد، می‌گوید: “ورزش ضامن سلامتی انسان‌ها است و زنان نیز مثل مردان باید ورزش کنند تا بتوانند سلامتی خود را حفظ نمایند و در جامعه بیشتر و خوب‌تر فعال باشند.”

پیش از این دو باشگاه دیگر نیز در شهر شبرغان در بخش “فیتنس” و وزنه برداری، برای بانوان فعالیت داشته است و با گشایش این باشگاه در قلب شهر شبرغان سومین باشگاه “فیتنس” برای زنان نیز آغاز به فعالیت نمود.

رخسار یکی از  دخترانی است که در برنامۀ گشایش باشگاه “فیتنس” بانوان اشتراک کرده است. او می‌گوید: “ورزش زن و مرد نمی‌شناسد و باید دختران و زنان نیز بیایند و ورزش کنند تا صحت‌شان همیشه سالم بماند. همچنان  خانواده‌ها نیز دختران و زنان را بگذارند که بیایند و ورزش نمایند.”

در نخستین روز افتتاح این باشگاه سی و دو تن از بانوان به خاطر ورزش “فیتنس” ثبت نام کرده‌اند و همچنان صد‌ها بانو در باشگاه‌های ورزشی بانوان در شبرغان مصروف ورزش هستند.

ده‌ها باشگاه “فیتنس” و وزنه برداری برای مردها نیز در شهر شبرغان فعالیت دارند که گاهی مسابقات پرورش اندام نیز در این شهر توسط باشگاه‌های مردان برگزار می‌گردد.