مهار آتش سوزی

آتش‌سوزی در تانک تیل در کابل 7 کشته و 14 زخمی برجای گذاشت

neshananews

02 May 2021

وزارت امور داخله از مهار آتش‌سوزی در یک تانک‌تیل در مربوطات ولسوالی شکردرۀ ولایت کابل خبر می‌دهد. مسوولان این وزارت می‌گویند که دست‌کم هفت نفر در پی این آتش‌سوزی جان باخته و چهارده تن دیگری زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله توضیح می‌دهد که این آتش‌سوزی حوالی ساعت 09:00 شب گذشته (شنبه، یازدهم ثور) در منطقۀ «کاریز میر» از مربوطات ولسوالی شکردرۀ ولایت کابل رخ داده است.

آقای آرین می‌افزاید که کارمندان اطفاییۀ کابل و پروان تا پایان شب گذشته مصروف آتش‌نشانی در این تانک تیل بوده‌اند. به بیان او، آتش‌سوزی نخست از یک تانکر تیل آغاز شده و سپس به یک تانک‌تیل و سایر تانکرهای مواد نفتی که در ساحه موجود بودند، انتقال یافته است. آقای آرین دربارۀ زیان مالی برخاسته از این آتش‌سوزی جزییات نمی‌دهد.

به گفتۀ سخنگوی وزارت امور داخله، تاکنون جسد هفت نفری که بر اثر این آتش‌سوزی جان باخته‌اند، از ساحه دریافت شده و چهارده زخمی دیگری به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند. آقای آرین از احتمال افزایش شمار تلفات این آتش‌سوزی خبر می‌دهد.

در دو ماه گذشته این چهارمین مورد آتش‌سوزی بزرگ در کشور است. از این پیش تانک‌های تیل و تانکرهای حامل مواد نفتی در ولایت‌های هرات و فراه نیز آتش گرفته‌اند. زیان مالی برخاسته از این آتش‌سوزی‌ها صدها میلیون دالر تخمین می‎شود. بیشتر این دست آتش‌سوزی‌ها در نتیجۀ کم‌توجهی مسوولان و کارمندان تانک‌های تیل صورت می‌گیرد.