آزمون کانکور جوزجان

آزمون کانکور در جوزجان؛ 51 درصد داوطلبان را دختران شکل می‌دهند

مسوولان دانشگاه جوزجان می‌گویند که در آزمون کانکور سال روان خورشیدی در این ولایت حضور داوطلبان دختر به ۵۱ درصد رسیده است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در آزمون کانکور امسال بیش از شش هزار داوطلب اشتراک کرده‌اند.

مسعود حق‌بین، رییس دانشگاه ولایت جوزجان امروز (شنبه، اول جوزا) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که ولایت جوزجان در سطح کشور از جمله ولایاتی است که بیش‌ترین میزان اشتراک دختران را در آزمون کانکور دارد.

آزمون کانکور امسال نیز همانند سال‌های گذشته در صحن دانشگاه ولایت جوزجان برگزار شده است. برای نظارت از این آزمون وزارت تحصیلات عالی یک هیأت ۲۹ نفری را به ولایت جوزجان فرستاده است.

مسوولان دانشگاه ولایت جوزجان می‌گویند که در حال حاضر بیش از هفت هزار دانش‌جو از سرتاسر کشور در این دانشگاه درس می‌خوانند. بر اساس آمارهای موجود 40 درصد دانش‌جویان دانشگاه جوزجان را دختران شکل می‌دهند. در سال روان خورشیدی دانشگاه جوزجان گنجایش جذب تنها 2 هزار و 500 دانش‌جوی جدید را دارد.

بر اساس معلومات و آمارهای موجود نزد دانشگاه جوزجان، از سال ۱۳۹۴ خورشیدی به این‌سو میزان داوطلبان کانکور در ولایت جوزجان رو به افزایش بوده است. این در حالی است که پارسال حدود 4هزار و 600 داوطلب از جوزجان در آزمون کانکور شرکت کرده بودند.

در حالی بیش از شش هزار داوطلب در ولایت جوزجان به امید آینده و فردای بهتری در آزمون کانکور شرکت کرده‌اند که همه‌ساله شمار زیادی از فارغان دانشگاه‌های کشور از نبود وظیفه شکایت دارند. دولت تاکنون نتوانسته معضل بی‌کاری را برطرف سازد.