سربازان آلمانی

کابینۀ آلمان مأموریت نظامی‌ این کشور را در افغانستان تمدید کرد

neshananews

25 February 2021

کابینۀ حکومت فدرال آلمان مأموریت نظامی این کشور در افغانستان را تا پایان سال 2021 میلادی تمدید کرده است.

رادیو «دویچه ویله» یا صدای آلمان امروز (پنج‌شنبه، هفتم حوت) در گزارشی نوشته است که مأموریت نظامی این کشور به دلیل طولانی شدن روند صلح افغانستان و شکننده ‌بودن امنیت این کشور تمدید شده است.

تصمیم کابینۀ آلمان در پیوند به تمدید مأموریت نظامی این کشور در افغانستان باید به تصویب پارلمان این کشور نیز برسد. کابینۀ آلمان قرار است در روزهای نزدیک در این باره تصمیم بگیرد.

در حال حاضر بیش از سه هزار سرباز آلمانی در افغانستان مستقر هستند. این نیروها در چوکات مأموریت حمایت قاطع سرگرم مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هستند.

بر اساس موافقت‌نامۀ صلح دوحه که در ماه حوت سال گذشته خورشیدی میان امریکا و طالبان در قطر به امضا رسید، به شمول سربازان امریکایی همۀ نیروهای خارجی باید تا ماه «می» سال روان میلادی افغانستان را ترک می‌کردند. دولت جدید امریکا اما زمان‌بندی خروج این نیروها را کنار گذاشته است.

از سوی دیگر، ناتو نیز به حفظ سربازانش در افغانستان تصمیم گرفته است؛ تصمیمی که حکومت افغانستان را به روند جاری صلح دلگرم ساخته است. روسیه و پاکستان اما از امریکا می‌خواهند که طبق محتوای موافقت‌نامۀ صلح دوحه عمل کند و روند خروج سربازانش را از افغانستان آغاز کند.