اتحادیۀ اروپا پرچم

اتحادیۀ اروپا به رسم همدردی با مردم افغانستان پرچم خود را به حالت نیمه ‌برافراشته درآورد

neshananews

11 May 2021

نماینده‌گی اتحادیۀ اروپا در کابل اعلام کرده که این اتحادیۀ به رسم همدردی با بازمانده‌گان قربانیان حمله‌های تروریستی در غرب کابل و پل‌علم لوگر، پرچم خود را به حالت نیمه ‌برافراشته درآورده است.

دفتر نماینده‌گی اتحادیۀ اروپا در کابل با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که پرچم این اتحادیه امروز (سه‌شنبه، 21 ثور) همزمان با روز ماتم ملی در افغانستان به حالت نیمه ‌برافراشته قرار داده است.

خبرنامۀ نماینده‌گی اتحادیۀ اروپا توضیح می‌دهد که این اقدام به رسم همدردی با بازمانده‌گان قربانیان حملۀ تروریستی بر مکتب سید شهدا در غرب شهر کابل و حمله بر داوطلبان کانکور در شهر پل علم، مرکز ولایت لوگر روی دست گرفته شده است. حمله‌هایی که دست کم 150 کشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشته‌اند. بیشتر قربانیان این دو حمله را دانش‌آموزان و افراد ملکی شکل می‌دهند.

خبرنامه تأکید می‌کند که اتحادیۀ اروپا برای دست‌یابی مردم افغانستان به صلح و ثبات در کنار شهروندان این کشور قرار خواهد داشت.

گفتنی است که امروز (سه‌شنبه، 21 ثور) به یاد قربانیان دو حملۀ تروریستی روز شنبه در غرب کابل و هفتۀ پیش در شهر پل‌علم، مرکز ولایت لوگر در سرتاسر کشور عزای عمومی اعلام شده است. حکومت در ارگ ریاست جمهوری و سایر اداره‌های دولتی در درون و بیرون از کشور مراسم فاتحه‌خوانی عمومی برگزار کرده است.