انفجار در غرب کابل

اتحادیۀ اروپا: کشتار هزاره‌ها در افغانستان باید متوقف شود

neshananews

03 June 2021

دفتر نماینده‌گی اتحادیۀ اروپا در افغانستان خواستار توقف کشتار هزاره‌ها در کشور شده است. این دفتر به بررسی رویدادهایی تأکید دارد که این گروه قومی را هدف قرار داده است.

دفتر اتحادیۀ اروپا امروز (پنج‌شنبه، سیزدهم جوزا) در خبرنامه‌یی می‌نویسد که حمله‌های هدف‌مند بر گروه قومی هزاره در افغانستان نگران‌کننده است. در خبرنامۀ این اتحادیۀ آمده که کشتار هدف‌مند این گروه قومی باید هرچه زودتر متوقف شود.

بر اساس خبرنامۀ اتحادیه اروپا، رویدادهایی که گروه قومی هزاره را در افغانستان هدف قرار داده است باید بررسی شود و عاملان آن مجازات شوند.

این اتحادیه در حالی بر پایان کشتار هزاره‌ها در افغانستان تأکید دارد که در جریان سال‌های پسین یک سلسله حمله‌های مسلحانه و انفجارهای هدف‌مند این گروه قومی را هدف قرار داده و از این قوم هزاران قربانی گرفته است.

در تازه‌ترین مورد، یک موتر مملو از مواد انفجاری دانش‌آموزان مکتبی را در غرب شهر کابل هدف قرار داد. در این رویداد دست‌کم 85 دانش‌آموز دختر کشته شد و بیش از 150 تن دیگری زخمی شدند.

در پی این حملۀ مرگ‌باری که نمونه‌یی از ده‌ها حملۀ مرگ‌بار بر هزاره‌ها به شمار می‌رود، شماری از مجامع داخلی از جمله کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان مدعی شدند که هزاره‌ها در سال‌های پسین در افغانستان در معرض نسل‌کشی قرار گرفته‌اند.