سلسله

اختطاف و شکنجه دختر سفیر؛ “پاکستان معلومات مربوطه را در دسترس هیأت افغانستان قرار نداده است”

neshananews

10 August 2021

وزارت امور خارجۀ کشور، می‌گوید که مقامات پاکستان در پیوند به قضیۀ اختطاف و شکنجۀ دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، روایت متفاوتی دارند و به مسایل اساسی از جمله چگونه‌گی وقوع حادثه و شناسایی عاملان آن، متمرکز نیست.

وزارت امور خارجۀ کشور روز گذشته(دوشنبه، 18 اسد) با نشر خبرنامه‌یی در پیوند به سفر هیأت افغانستان به پاکستان می‌گوید، طبق توافقی که در روز نخست دیدار هیأت‌های دو طرف در اسلام‌آباد به میان آمده بود، هیأت افغانستان از مقامات پاکستانی خواسته بود تا برای بررسی‌های بیشتر تخنیکی، پاکستان همۀ معلومات مرتبط به قضیهٔ اختطاف را با هیأت افغانستان در میان بگذارند.

براساس خبرنامۀ وزارت خارجه، اما پاکستان اطلاعات مربوط به قضیۀ اختطاف سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را در دسترس هیأت افغانستان قرار نداده است.

وزارت خارجه یک‌بار دیگر تاکید کرده است که مدارک شفاخانه و گزارش‌های طبی و سایر شواهد دست‌داشته به‌ صورت واضح بیان‌گر آن‌ است که سلسله علی‌خیل، ربوده و شکنجه شده است.

این وزارت ضمن اعلام همکاری در راستای شناسایی و دستگیری عاملان این قضیه، بار دیگر از حکومت پاکستان خواسته است که “توجه اصلی‌شان را روی شناسایی، بازداشت و محاکمهٔ هرچه زودتر عاملان قضیه متمرکز کند.”

این در حالی است که بر اساس معلومات وزارت خارجۀ کشور، سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد به تاریخ 25 سرطان سال جاری از سوی افراد ناشناس اختطاف و شکنجه شده است.