جوزجان

ادعاهای ضدونقیض دربارۀ کشته شدن فرمانده دو هزار نفری طالبان در جوزجان

neshananews

17 July 2021

مسوولان امنیتی در جوزجان می‌گویند که قاری نقیب‌الله، عضو ارشد طالبان، مسوول نظامی ولسوالی‌های پنج‌گانۀ آقچه و فرمانده گروه دو هزار نفری طالبان در اطراف شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان کشته شده است. سخنگوی طالبان اما این ادعا را رد کرده است.

مسوولان امنیتی می‌گویند که این فرمانده طالبان پس از چاشت دیروز (جمعه، 25 سرطان) در پی حملۀ هوایی ارتش بر جنگ‌جویان این گروه در هنگام پیشروی به سمت مرکز شهر شبرغان، کشته شده است. قاری نقیب‌الله از ده سال به این‌سو در عملیات‌ و فعالیت‌های گروه طالبان در ولایت جوزجان نقش داشته و علیه دولت می‌جنگید.

خواجه جیلانی ابوبکر با تأیید این رویداد به خبرگزاری نشانه می‌گوید که قاری نقیب‌الله مشهور به «جندی» یکی از مهم‌ترین افراد گروه طالبان در جوزجان بود. به سخن آقای ابوبکر، این فرمانده طالبان مدیریت جبهه‌های این گروه را در ولایت جوزجان مدیریت می‌کرد. فرمانده پولیس ولایت جوزجان خاطرنشان می‌سازد که قاری نقیب‌الله با شماری از افرادش در حملۀ هوایی ارتش در مسیر شاهراه سرپل – جوزجان کشته شده است.

همچنان عزیزالله فرمانده شاهراه شماره یک جوزجان – بلخ بیان می‌کند که نقیب‌الله مشهور به جندی رهبری یک گروه دو هزار نفری طالبان را در ولایت جوزجان برعهده داشت.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان کشته شدن قاری نقیب‌الله را رد می‌کند. آقای مجاهد اضافه می‌کند که این فرمانده آنان با دو تن دیگری زخمی شده‌ است.