بابر افتخار

ارتش پاکستان: اسلام‌آباد از طالبان حمایت نمی‌کند

neshananews

25 February 2021

ارتش پاکستان اعلام کرده است که اسلام‌آباد هر اقدامی را که در روند صلح افغانستان نیاز است، انجام داده و از طالبان حمایت نمی‌کند.

جنرال بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان عصر دیروز (چهارشنبه، هفتم حوت) در یک نشست خبری در پاکستان این اظهارات را مطرح کرده است. به نقل از روزنامۀ «دان» پاکستان، آقای افتخار می‌افزاید که حتا رهبران افغانستان نیز می‌پذیرند که اسلام‌آباد اقداماتی قابل توجهی را در روند صلح افغانستان انجام داده است.

او یادآور می‌شود که بر اساس تلاش‌های اسلام‌آباد گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه آغاز شده است. به سخن او، رسیدن به یک توافق صلح برای پایان جنگ در این کشور بسته‌گی به تلاش رهبران سیاسی افغانستان دارد.

این در حالی است که دولت افغانستان پیوسته اسلام‌آباد را به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه طالبان متهم می‌کند. بر اساس اطلاعات نهادهای امنیتی کشور، پاکستان افزون بر تمویل و تجهیز طالبان برای پیشبرد جنگ نیز به این گروه مشورت می‌دهد.

روی همین دلیل است که مقام‌های دولت افغانستان اخیراً اعمال فشار بر طالبان و حامیان بیرونی این گروه را در روند صلح ضروری توصیف می‌کنند.