USA-MILITARY/FORTBRAGG

استخبارات امریکا سرگرم امکان‌سنجی برای عملیات‌های نظامی از خاک پاکستان در افغانستان است

neshananews

07 June 2021

روزنامۀ امریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‌های ارشد استخبارات ایالات متحده گزارش می‌دهد که سازمان استخبارات مرکزی امریکا (سی.‌آی.ای) سرگرم بررسی امکان عملیات‌های این سازمان از خاک پاکستان در افغانستان است.

روزنامۀ نیویورک تایمز امروز (دوشنبه، هفدهم جوزا) در گزارشی آورده است که واشنگتن تاکنون در این باره به نتیجۀ نهایی نرسیده است. به نقل از این گزارش، یک پایگاه پیشین نیروهای امریکایی در خاک پاکستان ممکن از سوی نیروهای استخبارات امریکا برای انجام عملیات‌های کشفی در افغانستان، مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، هر تصمیمی در این پیوند پس از توافق واشنگتن و اسلام‌آباد روی دست گرفته خواهد شد.

استخبارات امریکا (سی.آی.ای) در حالی روی یافتن راه‌های بدیل برای ادامۀ حضور غیرمستقیم خود در افغانستان تمرکز دارد که قرار است تا حدود چهار ماه دیگری همۀ نیروهای امریکایی افغانستان را ترک کنند.

پیش از این شماری از رسانه‌های خارجی و اعضای مجلس نماینده‌گان افغانستان مدعی شدند که نیروهای امریکایی پس از خروج از افغانستان در پاکستان و کشورهای آسیای میانه مستقر خواهند شد. طالبان در واکنش به این موضوع به کشورهای همسایه هشدار داده‌اند که در صورت جای دادن به نیروهای خارجی با برخورد نظامی این گروه مواجه خواهند شد.

منابع رسمی امریکا و پاکستان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.