خشونت علیه زنان 2

افزایش آمار خشونت‌‌ در برابر زنان در بادغیس

tahminaatif

01 December 2020

مسوولان ریاست امور زنان در ولایت بادغیس از افزایش شمار موارد ثبت شدۀ خشونت در برابر زنان خبر می‌دهند و می‌گویند که در هشت ماه پسین دست‌کم 75 مورد خشونت در برابر زنان در این ولایت ثبت شده است.

راحله نادری، رییس امور زنان در بادغیس امروز (سه‌شنبه، یازدهم قوس) در یک نشست خبری می‌گوید که آمارهای امسال نشان می‌دهد که موارد خشونت‌ها در برابر زنان در این ولایت نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است. به گفتۀ او، سال گذشته شمار موارد خشونت در برابر زنان تا پایان ماه عقرب در این ولایت به 38 مورد می‌رسید. این آمار اما در زمان مشابه آن امسال به 75 مورد افزایش یافته است.

 قتل، لت‌وکوب، کار اجباری، ازدواج های اجباری و زیر سن، مجروح ساختن زنان و قطع اعضای بدن از موارد حاد خشونت در برابر زنان در بادغیس است. رییس امور زنان در بادغیس تأکید می‌ورزد که بیش‌ترین آمار خشونت‌ها در برابر زنان در ولسوالی‌های ناامن بالامرغاب و جوند رخ داده است. خانم نادری همچنان تأکید می‌ورزد که افزایش آگاهی زنان در ولایت بادغیس نیز بر ثبت موارد بیشتر خشونت‌ها در برابر این قشر تأثیرگذار بوده است.

از سوی دیگر، مسوولان ادارۀ دادستانی بادغیس از پیگیری جدی رویدادهای خشونت در برابر زنان در این ولایت خبر می‌دهند. انجیلا حمیدی، آمر دادستانی ویژۀ منع خشونت در برابر زنان می‌گوید که از آغاز سال روان تاکنون به 42 پروندۀ خشونت در برابر زنان رسیده‌گی شده است.

بادغیس در غرب کشور یکی از ولایت‌های ناامن برای حضور و فعالیت‌های زنان در عرصه‌های مختلف شمرده می‌شود. جایی که به دلیل ضعف حاکمیت دولت بر ولسوالی‌ها، عدم شناسایی و بازداشت عاملان خشونت در برابر زنان و سطح پایین آگاهی افراد از حقوق آنان هر روز زنان بیشتری را قربانی خشونت می‌سازد.