مجلس نمایندگان

افغانستان عضویت مجمع همکاری‌های اقتصادی پارلمانی «پیکو» را به دست آورد

neshananews

03 June 2021

مجلس نماینده‌گان کشور اعلام کرده که افغانستان عضویت مجمع همکاری‌های اقتصادی پارلمانی «پیکو» را به دست آورده است. کشورهای همسایه در این مجمع عضویت دارند و در بخش اقتصادی با هم همکاری می‌کنند.

دفتر رسانه‌یی مجلس نماینده‌گان بامداد امروز (پنج‌شنبه، سیزدهم جوزا) در خبرنامه‌یی می‌نویسد که عضویت افغانستان در این مجمع بر اساس درخواست میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان کشور مورد تأیید قرار گرفته است.

در خبرنامۀ این نهاد همچنان آمده که میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان کشور بر اساس تصمیم هیأت رهبری این مجمع به عنوان رییس دوره‌یی این نهاد گزینش شده است.

کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، قیرغزستان، اوزبیکستان و تاجیکستان اعضای این مجمع هستند. در این خبرنامه همچنان تصریح شده که عضویت افغانستان در این مجمع برای افزایش میزان همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای منطقه موثر می‌باشد.

نشست بعدی مجمع همکاری‌های پارلمانی پیکو قرار است در سال آینده میلادی در کابل برگزار شود.

گفتنی است که دولت افغانستان در سال‌های پسین تلاش کرده در نهادها و سازمان‌های منطقه‌یی برای افزایش میزان همکاری‌های اقتصادی عضویت کسب کند. هم‌اکنون برنامۀ اتصال منطقه‌یی مهم‌ترین برنامۀ دولت افغانستان برای رشد اقتصادی کشور شناخته می‌شود.