Afghans wait to talk with their relatives detained at U.S. military base in Bagram through a video conferencing system at the International Committee of the Red Cross (ICRC) office in Kabul, Afghanistan, Monday, April 14, 2008. The ICRC and the U.S. military set up the video conferencing system this year that allows the Bagram prisoners to speak with and see family members, the only outside contact the prisoners are allowed to have. (AP Photo/Musadeq Sadeq)

افغانستان مرگ‌بارترین کشور برای غیرنظامیان؛ صلیب سرخ ۴۹هزار و ۵۰۰ مجروح جنگ را تداوی کرده است

neshananews

21 July 2021

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، افغانستان را یکی از مرگبارترین کشور برای غیرنظامیان در جهان عنوان کرده و می‌گوید که شماری زیادی از زخمیان جنگ را مورد تداوی قرار داده است.

این کمیته امروز(چهارشنبه، 30 سرطان) در اعلامیه‌ای با ابراز نگرانی از افزایش بی‌پیشینه خشونت‌ها علیه غیرنظامیان، می‌گوید که در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۴۹هزار و ۵۰۰ مجروح جنگ را مورد تداویی و درمان قرار داده است.

صلیب سرخ، می‌افزاید که در این مدت، دوهزار و ۳۶۶ تن که در اثر جنگ‌ها زخمی شده‌اند، تنها در بیمارستان حوزوی میرویس در ولایت قندهار، تحت تداوای قرار گرفته‌اند. براساس آمار صلیب سرخ، این رقم در مقایسه با سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

در بخشی از اعلامیه‌ای صلیب سرخ آمده که مرکزهای بازتوانی فزیکی و نصب اعضای مصنوعی این کمیته در شش ماه اول سال میلادی، هفت‌هزار و ۱۳۰ زخمی جدید را تحت درمان قرار داده که از این میان، بیش از ۷۰۰ نفر آنان، قسمتی از اعضای بدن شان را در جنگ از دست داده اند.

به نقل از اعلامیه‌ای صلیب سرخ، ۲۷۰ نفر به طور اوسط هر روز در کشور به درمان و مراقبت‌های جدی نیاز دارند. این کمیته خاطرنشان می‌کند که زنان و کودکان تقریباً نصف قربانیان غیرنظامیان را در تشکیل می‌دهند.