انس حقانی

انس حقانی: ما هواپیماهای بی‌سرنشین و موشک‌های پیشرفته در اختیار داریم

neshananews

28 February 2021

انس حقانی، عضو هیأت مذاکره‌کنندۀ گروه طالبان در قطر مدعی شده است که این گروه هواپیماهای بی‌سرنشین و موشک‌های میزایل در اختیار دارند.

آقای حقانی دیشب (شنبه، دهم حوت) در برگۀ تویترش نوشته است، اگر جنگ جاری در کشور شدت بگیرد، وضعیت جنگ متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود. این عضو سیاسی گروه طالبان همچنان هشدار می‌دهد که آنان هم‌اکنون هواپیماهای بی‌سرنشین و موشک‌های پیشرفته در اختیار دارند و به کارگیری این تجهیزات جنگی در جریان درگیری‌های مسلحانه روی وضعیت جنگ در کشور تأثیر منفی برجای خواهد گذاشت.

با این حال، صدیق صدیقی، معاون پالیسی و استراتژی وزارت امور خارجۀ کشور این اظهارات عضو هیأت مذاکره‌کنندۀ طالبان را به باد انتقاد می‌گیرد. آقای صدیقی می‌نویسد که «انس حقانی آزاد شده بود تا صلح کند، اما حالا او مردم را به کشتار تهدید می‌کند.»

آقای صدیقی می‌افزاید که انس حقانی و سایر اعضای گروه طالبان در گذشته‌ها اقدامات تروریستی را انجام داده‌اند و برای همیشه به عنوان تروریست شناخته خواهند شد.

قابل ذکر است که انس حقانی، پسر سراج‌الدین حقانی، بنیان‌گذار شبکۀ حقانی برای چندین سال در زندان حکومت افغانستان قرار داشت. او سال گذشته در جریان گفت‌وگوهای صلح میان نماینده‌گان امریکا و طالبان به خواست امریکا از بند رها شد. آقای حقانی سپس به قطر رفت و به عضویت هیأت مذاکره‌کنندۀ صلح طالبان درآمد.