انفجار ماین

انفجار ماین در ولایت سرپل جان شش کودک را گرفت

neshananews

03 September 2020

مسوولان محلی در ولایت سرپل می‌گویند که بر اثر انفجار ماین‌ کارگذاری شده در یک خانۀ رهایشی در ولسوالی سانچارک این ولایت شش کودک جان باخته و دو زن زخم برداشته‌اند. به گفتۀ آنان، این ماین از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان جاسازی شده است.

ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این انفجار شام دیروز (چهارشنبه، دوازدهم سنبله) در روستای «کجوا» از مربوطات ولسوالی سانچارک صورت گرفته است. آقای امانی می‌افزاید که روستای کجوا از یک سال به این‌سو زیر تصرف جنگ‌جویان گروه طالبان قرار دارد.

در همین‌حال، نقیب‌الله دقیق، ولسوال سانچارک توضیح می‌دهد که در این اواخر جنگ‌جویان طالبان با جاسازی و کارگذاری ماین و مواد انفجاری در محله‌های رهایشی می‌خواهند که در میان مردم ترس و وحشت ایجاد کنند. او اضافه می‌کند که بیش‌تر اوقات گروه طالبان افراد ملکی را به اتهام همکاری با دولت نیز مورد هدف قرار می‌دهند. به سخن آقای دقیق، چندی پیش جنگ‌جویان طالبان در روستای کجوا یک نفر را به اتهام همکاری با دولت تیرباران کردند.

این در حالی است که در جریان هفتۀ روان یک مرد بزرگ‌سال همراه با پسر دوازده‌‌ ساله‌اش بر اثر انفجار ماین کنار جاده‌یی در مرکز ولایت سرپل کشته شد.