شهر جلال آباد

انفجار ماین مقناطیسی در ننگرهار دو زخمی برجای گذاشت

neshananews

06 March 2021

فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار تأیید می‌کند که موتر حامل محمد هاشم همدرد، وکیل گذر ناحیۀ هفتم شهر جلال‌آباد آماج حملۀ انفجاری قرار گرفته است.

فرید خان، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار می‌گوید که این انفجار حوالی ساعت07:00 بامداد امروز (شنبه، شانزدهم حوت) در مربوطات ناحیۀ هفتم شهر جلال‌آباد رخ داده است. آقای خان می‌افزاید که این رویداد برخاسته از انفجار یک ماین مقناطیسی بوده که در موتر شخصی آقای همدرد جاسازی شده بود.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار خاطرنشان می‌سازد که این وکیل گذر و یک فرد ملکی دیگری در این رویداد زخم برداشته و به شفاخانه منتقل شده‌اند. در همین حال، گزارش شده است که این وکیل گذر پس از انتقال به شفاخانه به دلیل جراحت شدید جان باخته است. سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار اما در این باره چیزی نمی‌گوید.

هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. گفتنی است که حمله‌های هدف‌مند و انفجار ماین‌های جاسازی شده در وسایط نقلیه در ولایت ننگرهار اخیراً افزایش یافته است. مسوولان محلی گروه طالبان را عامل راه‌اندازی این دست حمله‌ها می‌دانند، اما این گروه تاکنون دست داشتن در حمله‌های هدف‌مند و انفجاری را نپذیرفته است.