انفجار هلمند

انفجار موتربمب در هلمند دو کشته و پانزده زخمی برجای گذاشت

neshananews

06 March 2021

فرماندهی پولیس ولایت هلمند تأیید می‌کند که انفجار یک موتر مملو از مواد انفجاری در مربوطات شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت دو کشته و پانزده زخمی برجای گذاشته است.

محمد زمان همدرد، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هلمند می‌گوید که این انفجار حوالی ساعت 08:00 بامداد امروز (شنبه، شانزدهم حوت) در مربوطات ناحیۀ اول شهر لشکرگاه رخ داده است.

آقای همدرد می‌افزاید که یک موتر نوع (رنجر) مملو از مواد انفجاری در نزدیکی مقر فرماندهی پولیس این ولایت منفجر شده است. به گفتۀ او، در پی این انفجار دو نفر جان باخته و بیش از پانزده تن دیگر زخم برداشته‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هلمند در مورد هویت قربانیان این رویداد چیزی نمی‌گوید، اما اضافه می‌کند که همۀ زخمیان این انفجار به شفاخانه منتقل شده‌اند.

در همین حال، گزارش شده است که سید محمود سادات، رییس دادستانی ریاست امنیت ملی در ولایت هلمند نیز در این حمله جان باخته است. مسوولان محلی اما به گونۀ رسمی این موضوع را تأیید نکرده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفته است. مسوولان امنیتی اما این انفجار را به طالبان نسبت می‌دهند.

هلمند در جنوب کشور در جریان زمستان جاری گواه درگیری‌های مداوم میان نیروهای ارتش ملی و جنگ‌جویان طالبان بوده است. طالبان در خزان امسال تلاش کردند کنترل شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت را به دست بگیرند، اما با دادن تلفات گسترده‌یی از این شهر عقب‌نشینی کردند.