Kabul

انفجار موتر بمب‌گذاری شده و حمله بر خانۀ سرپرست وزارت دفاع 8 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت

neshananews

04 August 2021

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که انفجار موتر بمب‌گذاری شده بر خانۀ بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی جان دست‌کم هشت تن را گرفته است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت امور داخله به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این انفجار حوالی ساعت 08:00 دیشب (سه‌شنبه، دوازدهم اسد) در ساحۀ شیرپور از مربوطات حوزۀ دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

آقای استانکزی می‌افزاید که پنج مهاجم مسلح پس از انفجار موتر بمب‌گذاری شده بر اطراف خانۀ سرپرست وزارت دفاع ملی، وارد خانۀ او شده و به درگیری با نیروهای امنیتی پرداخته‌اند.

به گفتۀ او، پس از پنج ساعت درگیری، نیروهای امنیتی موفق شدند این مهاجمان را از پای درآورند. به بیان او، صدها باشندۀ این منطقه که از سوی مهاجمان مسلح در خانه‌های اطراف خانۀ سرپرست وزارت دفاع ملی به گروگان گرفته شده بودند، توسط نیروهای ویژۀ پولیس نجات داده شده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله خاطرنشان می‌سازد که در این رویداد به سرپرست وزارت دفاع ملی و اعضای خانواده‌اش آسیب نرسیده، اما هشت تن به شمول یک زن در جریان این انفجار و درگیری جان باخته و 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما نهادهای امنیتی دست طالبان را در این حملۀ انفجاری دخیل می‌دانند.