بوزمن

بازی‌گر نقش مشهور «پلنگ سیاه» در گذشت

neshananews

29 August 2020

به نقل از گزارش روزنامۀ نیویارک تایمز، چادویک بوزمن، ستارۀ مشهور صنعت سینمای هالیوود و بازی‌گر نقش «بلک پنتر» یا پلنگ سیاه، پس از چهار سال مبارزه با سرطان در سن ۴۳ ساله‌گی در ایالات متحدۀ امریکا درگذشت.

چادویک بوزمن با ۱۷ سال فعالیت در سینما و با بازی در چندین فیلم دنیای سینمایی مارول، تبدیل به پلنگ‌سیاه شده بود. خبر مرگ او را دیروز جمعه  ۷ سنبله، خانواده‌اش به رسانه‌ها اعلام کرد. دنیای سینمایی مارول، مجموعه‌یی از فیلم‌های ابرقهرمانی است که فیلم‌های آن بر اساس کتاب‌های داستان‌های مصور در استدیوی مارول ساخته می‌شود.

پلنگ سیاه مهم‌ترین و مطرح‌ترین فیلمی‌ است که چادویک بوزمن در آن نقش بازی کرده است. این فیلم در سال ۲۰۱۸ و در نود‌ و یکمین جشنوارۀ جوایز اسکار در هفت بخش نامزد شد که در نهایت سه جایزه را در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین طراحی تولید ساخت برای دنیای «واکاندا» و بهترین موسیقی متن را نصیب شرکت مارول کرد.

بر اساس گفته‌‌های خانوادۀ او؛ آقای بوزمن در سال ۲۰۱۶ متوجه شده است که در مرحلۀ سوم پیش‌رفت سرطان روده قرار دارد و پس از آن چهارسال با روش‌های مختلف با سرطان روده مبارزه کرده است. او اما هیچ گاهی به صورت علنی دربارۀ بیماری خود چیزی نگفته است.

رسانه‌های امریکایی بامداد امروز (شنبه، هشتم سنبله) خبر مرگ او را گزارش دادند. دو فیلم تازه و اخیر او به نام‌های«۵ قطرۀ خون و عمق سیاه مارینی» است. از چادویک بوزمن در کنار هنرپیشه‌گی، به عنوان فیلم‌نامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس نیز یاد شده است.