جو بایدن

بایدن: رهبران دولت افغانستان باید حمایت شهروندان را کسب کنند

neshananews

03 July 2021

جوبایدن، رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که واشنگتن از دولت افغانستان حمایت می‌کند و رهبران دولت این کشور باید حمایت لازم شهروندان را نیز کسب کنند. به باور آقای بایدن، حمایت مردم از دوام حکومت در افغانستان لازمی است.

آقای بایدن دیروز (جمعه، یازدهم سرطان) در یک نشست خبری در واشنگتن این موضوع را مطرح کرده است. آقای بایدن می‌افزاید که واشنگتن در جریان بیست سال گذشته برای تأمین ثبات در افغانستان هزینه کرده و آیندۀ این کشور به مردم افغانستان به ویژه رهبران دولت این کشور بسته‌گی خواهد داشت.

رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا خاطرنشان می‌سازد که دولت افغانستان باید با استفاده از نیروهای هوایی ارتش امنیت کشور را تأمین کند. جوبایدن با اشاره به روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان می‌گوید که بحث خروج زودهنگام یک شایعه است و نیروهای امریکایی تا یازدهم سپتمر سال روان میلادی در افغانستان حضور خواهند داشت.

این سخنان رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا در حالی مطرح می‌شود که محمداشرف غنی رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی چندی پیش به امریکا رفتند و با آقای بایدن دیدار کردند. آنان دیدار را رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا را سودمند خوانده‌اند.