baiden

بایدن عینک آفتابی مورد علاقه‌اش را به پوتین هدیه داد

neshananews

17 June 2021

جوبایدن، رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا در نخستین دیدارش با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه یک عینک آفتابی را به او هدیه داده است.

این عینک آفتابی سیاه‌رنگ از نوع مورد علاقۀ رییس‌جمهور امریکا است. آقای بایدن این عینک را دیروز (چهارشنبه، 26 جوزا) با یک مجسمۀ محبوبش به آقای پوتین تسلیم کرده است.

به نقل از سایت خبری «بی.‌بی.‌سی» آقای بایدن پس از دیدار سه ساعته با آقای پوتین در یک قصر باستانی در شهر ژنوای سویس این تحفه را به همتای روسی‌اش تقدیم کرده است. تاکنون مشخص نیست که آقای پوتین نیز چیزی به همتای امریکایی‌اش هدیه داده است و یا خیر.

از این پیش، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در دیدار با دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا یک توپ فتبال به او هدیه داده بود.

دیدار رهبران امریکا و روسیه که به یک رسم معمول بدل شده است، هر چهار سال یک بار صورت می‌گیرد. مهم‌ترین چالش‌های جهانی از جمله مسألۀ کنترل سلاح‌های هسته‌یی، بحران تغییر اقلیم و روابط تنش‌آلود امریکا و روسیه بیشتر در این دیدارها مورد بحث قرار می‌گیرند.

دیدار پوتین و بایدن در سایۀ تنش‌های جدی مسکو و واشنگتن حدود سه ماه پس آن صورت گرفت که سفیران دو کشور به خانه فراخوانده شدند و سفارت‌خانه‌های هر دو کشور در امریکا و روسیه تاکنون مسدود هستند.