برج آزادی

برج آزادی در تهران به رسم همدردی با قربانیان کابل و لوگر با پرچم افغانستان تزیین شد

neshananews

12 May 2021

شهرداری تهران، پایتخت ایران برج آزادی در این شهر را به رسم همدردی با قربانیان حمله‌های انفجاری در کابل و لوگر با پرچم افغانستان تزیین کرده است.

شهرداری تهران شب گذشته (سه‌شنبه، 21 ثور) همزمان با روز ماتم ملی در افغانستان این اقدام را روی دست گرفته است. شهرداری تهران همدردی با بازمانده‌گان قربانیان دو حملۀ مرگ‌بار تروریستی بر دانش‌آموزان مکتبی در غرب کابل و داوطلبان کانکور در شهر پل‌علم، مرکز ولایت لوگر را هدف این اقدام توصیف کرده است.

همزمان با این، شماری از دانش‌جویان افغانستان و ایران به یاد قربانیان حمله‌های انفجاری اخیر در افغانستان در میدان آزادی تهران شمع‌افروزی کرده‌اند.

این اقدام‌ها در حالی انجام می‌شوند که در اوایل این هفته یک حملۀ مرگ‌بار تروریستی در دروازه ورودی یک مکتب دخترانه در غرب کابل جان دست‌کم 85 دانش‌آموز را گرفت و 150 زخمی برجای گذاشت.

یک هفته پیش از این حمله، انفجار دیگری داوطلبان کانکور را در مرکز ولایت لوگر هدف قرار داد که در نتیجه آن 24 تن کشته شدند و بیش از 50 تن دیگری زخم برداشتند. دولت به یاد قربانیان این دو حملۀ تروریستی روز سه‌شنبۀ این هفته را عزای عمومی اعلام کرد.