سیلاب تخار

تلفات جانی و زیان‌های سنگین مالی سیلاب‌ها در ولایت تخار

neshananews

11 May 2021

مسوولان محلی در ولایت تخار می‌گویند که در پی سرازیر شدن سیلاب‌های ناشی از بارنده‌گی‌های شدید در پنج ولسوالی این ولایت افزون بر تلفات جانی، زیان‌های سنگین مالی نیز به باشنده‌گان محل وارد شده است.

فرید نیک‌پور، رییس مبارزه با رویدادهای طبیعی در ولایت تخار می‌گوید که این سیلاب‌ها شب گذشته (دوشنبه، 20 ثور) در شهر تالقان، مرکز ولایت تخار و ولسوالی‌های کلفگان، فرخار، چال و بنگی جاری شده است.

آقای نیک‌پور می‌افزاید که در نتیجۀ این سیلاب‌ها شش باشندۀ ولایت تخار به شمول چهار کودک جان باخته و صدها جریب زمین کشاورزی، باغ‌ها، کانال‌های زراعتی و جاده‌ها نیز تخریب شده‌ است.

رییس مبارزه با رویدادهای طبیعی در تخار می‌افزاید که هم‌اکنون مسیر رفت‌وآمد این ولسوالی‌ها به شهر تالقان، مرکز تخار بسته شده و آنان تلاش دارند که این راه‌ها را به روی ترافیک باز کنند. آقای نیک‌پور علاوه می‌کند که هم‌اکنون تیم‌های سروی جهت تشخیص میزان زیان‌های برخاسته از سیلاب‌ها به محل اعزام شده‌اند تا زمینۀ کمک‌رسانی را هرچه زودتر به نیازمندان فراهم بسازد.

مسوولان محلی در ولایت تخار می‌گویند که همۀ آماده‌گی‌ها برای پاسخ‌دهی به رویدادهای طبیعی روی دست گرفته شده و تلاش دارند با بسیج نهادهای کمک‌کننده در این زمینه روند پاسخ‌دهی به آسیب دیده‌گان سیلاب‌های اخیر را سرعت بخشند.