08-098-0

تلفات سنگین طالبان در ولسوالی کران و منجان بدخشان

neshananews

11 July 2021

مسوولان محلی در بدخشان می‌گویند که حمله‌های تهاجمی طالبان بر ولسوالی کران و منجان عقب زده شده و به جنگ‌جویان این گروه تلفات سنگینی وارد شده است.

نیک‌محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان امروز (یکشنبه، 20 سرطان) می‌گوید که حمله‌های تهاجمی طالبان از چهار روز به این‌سو بالای ولسوالی کران و منجان به شدت ادامه داشته است. آقای نظری می‌افزاید که این حمله‌ها از سوی نیروهای امنیتی دفع شده و به جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات سنگینی وارد شده است.

آقای نظری توضیح می‌دهد که در نبرد میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان هفده جنگ‌جوی این گروه به شمول شهروندان خارجی کشته شده و نوزده جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. به گفتۀ او، بسیج نیروهای مردمی و اتحاد فرماندهان محلی این ولسوالی سبب شکست طالبان شده است‌.

سخنگوی والی بدخشان اضافه می‌کند که عبدالملک و شریف از فرماندهان دوران جهاد و مقاومت بسیج مردمی را در این ولسوالی به هدف پس زدن حمله‌های تهاجمی طالبان ایجاد کرده‌اند.

کران و منجان یکی از ولسوالی‌های هم‌مرز با کشور پاکستان و هم‌سرحد با ولایت‌های نورستان و پنجشیر است. تلاش طالبان برای تصرف این ولسوالی از سال‌های دور به این‌سو ادامه دارد.