شنواری

تنخواه نیروهای امنیتی کشور افزایش می‌یابد

neshananews

01 August 2021

اجمل عمر شینواری، سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی کشور می‌گوید که تنخواه‌ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به زودی افزایش خواهد یافت.

آقای شینواری امروز (دوشنبه، دهم اسد) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که این تصمیم از سوی رییس‌جمهور کشور اتخاذ شده و به زودی عملی خواهد شد. شینواری در مورد مبلغی که بر تنخواه نیروهای امنیتی افزود خواهد، جزییات نداده است.

برنامۀ افزایش تنخواه کارمندان پایین‌رتبۀ دولت در اوایل سال روان مالی میان حکومت و پارلمان مطرح شد و قرار شد تنخواه‌ این کارمندان از ماه حمل امسال افزایش یابد.

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی با اشاره به نتایج یک هفته‌یی عملیات‌های نیروهای امنیتی می‌گوید که 1 هزار و 323 جنگ‌جوی طالبان در یک هفته گذشته کشته شده و 770 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

آقای شینواری با اشاره به وضعیت امنیتی در ولایت‌های هرات، قندهار و هلمند می‌افزاید که جنگ‌جویان طالبان بر مرکزهای این سه ولایت حمله کرده‌اند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آماده‌اند تا حمله‌های طالبان را مهار کنند.

شینواری با اشاره به اظهارات مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات به نفع طالبان می‌گوید، اگر اثبات شود که او بر ضدمنافع ملی و امنیت ملی سخن گفته است، مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

مولوی مجیب‌الرحمان انصاری جمعۀ گذشته به نفع گروه طالبان صحبت کرده است. وزیر حج و اوقاف کشور آقای انصاری را غلام بیگانه‌ها خطاب کرده و از نهادهای امنیتی می‌خواهد که مولوی انصاری را مورد پیگرد قضایی قرار دهند.