کمک به پامیر بدخشان

توزیع پول نقد، مواد غذایی و غیرغذایی برای 130 خانواده در پامیر بدخشان

neshananews

12 April 2021

ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در بدخشان برای 130 خانواده در ولسوالی واخان این ولایت کمک نقدی و غیرنقدی کرده است.

فرید احمد نیک‌‍پور، رییس مبارزه با رویدادهای طبیعی در بدخشان توضیح می‌دهد که افزون بر توزیع پنج هزار افغانی برای هر خانواده، مواد غذایی شامل یک بوری آرد، یک بوری برنج 25 کیلویی، پنج لیتر روغن، دو کیلو چای سیاه و سبز، هفت کیلو شکر، هفت کیلو لوبیا، 10 قطی بیسکویت گندمی و مواد غیرغذایی شامل جمپرهای مردانه و بچه‌گانه، جاکت‌های زنانه، پاپوش‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه، کمبل و کیت‌های صحی که حاوی 21 قلم مواد بهداشتی می‌باشد، توزیع شده است.

آقای نیک‌پور می‌افزاید که به دلیل دور بودن راه‌های رفت‌وآمد از مسیر تاجیکستان، این کمک‌های نقدی و غیرنقدی به باشنده‌گان پامیر بدخشان صورت گرفته است.

باشنده‌گان محل با اظهار قدردانی از توجه حکومت مرکزی به آنان، می‌گویند اگر این کمک‌ها را دریافت نمی‌کردند در پیش‌برد امور زنده‌گی با دشواری‌های زیادی روبه‌رو می‌شدند. به گفتۀ باشنده‌گان محل، کمبود موادغذایی و شیوع بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین «دی» آنان را در تنگنای زنده‌گی قرار داده است و با دریافت این کمک‌ها بخش بزرگی از مشکلات زنده‌گی آنان برطرف می‌شود.

چندی پیش وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث برای 170 خانوده در منطقۀ پامیر پول نقد، موادغذایی و غیرغذایی توزیع کرده است.