888

توقف نبرد در جوزجان؛ نیروهای قطعۀ 888 پولیس وارد شهر شبرغان شدند

neshananews

17 July 2021

مسوولان امنیتی در ولایت جوزجان می‌گویند که شماری از نیروهای قطعۀ ۸۸۸ پولیس برای رویارویی با جنگ‌جویان گروه طالبان وارد شهر شبرغان شده‌اند.

خواجه جیلانی ابوبکر، فرمانده پولیس ولایت جوزجان امروز (شنبه، 26 سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که شماری از نیروهای قطعۀ ۸۸۸ پولیس بر اساس نیاز برای نبرد با طالبان از بلخ به شبرغان، مرکز ولایت جوزجان آمده‌اند.

آقای جیلانی می‌افزاید که کاروان دیگری از این نیروها جهت کمک به نیروهای امنیتی به زودی وارد جوزجان می‌شوند. فرمانده پولیس ولایت جوزجان بیان می‌کند که قطعۀ خاص پولیس فوراً وارد میدان‌های نبرد خواهد شد.

قطعۀ ویژۀ نیروهای پولیس به طول معمول از طرف شب‌ عملیات‌های کوتاه‌مدت ساعت‌وار را راه‌اندازی می‌کند. آقای جیلانی اضافه می‌کند که در صورت نیاز، شب و روز از نیروهای قطعۀ ویژۀ پولیس کار گرفته خواهد شد.

بر بنیاد گفته‌های فرمانده پولیس ولایت جوزجان، جنگ‌جویان گروه طالبان از دیشب به این‌سو حمله‌های خود بر این ولایت را متوقف کرده‌اند. خواجه ابوبکر جیلانی با ابراز این مطلب توضیح می‌دهد: «از شب به این‌سو یک گلوله هم بر مواضع نیروهای امنیتی از سوی طالبان شلیک نشده است.»

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته حمله‌های هوایی بر مواضع طالبان در اطراف شهر شبرغان ادامه داشته است. اما هنوز از تلفات وارد شده به طالبان جزییاتی در دست نیست.

فرمانده پولیس ولایت جوزجان روشنی می‌اندازد که عملیات باز‌پس‌گیری روستاها در مسیر کمربند جنوبی شهر شبرغان نیز آغاز شده است. آقای جیلانی اشاره می‌کند که وضعیت امنیتی در شهر شبرغان به حالت عادی برگشته است.

این در حالی است که روز گذشته طالبان در یک حملۀ تهاجمی از مسیر کمربند جنوبی تا پنج کیلومتری شهر شبرغان پیش آمدند، اما موفق به کنترل شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان نشدند.