شفاخانه کرونا هرات

ثبت ۱۹ مورد مثبت ویروس کرونا در مکتب‌های هرات؛ هیولای خفته بیدار می‌شود؟

عاطفه غفوری

17 September 2020

مسوولان ریاست صحت عامه در هرات از همه‌گیری دوبارۀ ویروس کرونا در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند. محمد رفیق شیرزی، سخنگوی این ریاست به خبرگزاری نشانه می‌گوید که در جریان یک هفتۀ پسین دست‌کم ۱۰ آموزگار و  ۹ دانش‌آموز مکتب‌های هرات به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آقای شیرزی می‌افزاید که بر اساس آمارهای موجود تا بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۲۷ سنبله) بیش از ۲۴۰ مورد مشکوک از ابتلای دانش‌آموزان مکتب‌های هرات به ویروس کرونا نزد این ریاست ثبت شده است. با ثبت این آمار، نگرانی‌ها نسبت به همه‌گیری دوبارۀ ویروس کرونا در هرات شدت گرفته است.

سخنگوی ریاست صحت عامۀ هرات خاطرنشان می‌سازد که هم‌اکنون هیأت تحقیقاتی این اداره سرگرم بازدید از مکتب‌های هرات است تا چگونه‌گی روند ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا را بررسی کنند. آقای شیرزی خاطرنشان می‌سازد که قرار است نتایج بررسی این هیأت تحقیقاتی در نشست فوق‌العادۀ ادارۀ محلی هرات مورد بررسی قرار گیرد. او احتمال بسته شدن دوبارۀ مکتب‌های هرات را نیز دور از انتظار نمی‌داند.

این در حالی است که از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در هرات تاکنون نزدیک به 6 هزار و 300 باشندۀ این ولایت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، ۲۴۲ بیمار جان باخته‌ و بیش از 5 هزار و 700 تن دیگر دوباره بهبود یافته‌اند.