مالستان (1)

جنایت جنگی طالبان در مالستان غزنی؛ 27 غیر نظامی تیرباران شده و گشت‌وگذار زنان محدود شده است

rustamkarimi

07 August 2021

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، اعلام کرده که 27 غیر نظامی در ولسوالی مالستان غزنی از سوی جنگ‌جویان طالبان تیر باران شده‌اند.

این کمیسیون در گزارشی که امروز (شنبه، شانزدهم اسد) منتشر شده می‌نویسد که جنگ‌جویان طالبان پس از تصرف ولسوالی مالستان غزنی، مرتکب جنایت جنگی در این ولسوالی شده‌اند.

براساس این گزارش، دست‌کم 27 غیر نظامی از سوی جنگ‌جویان طالبان در این ولسوالی تیرباران شده و ده غیرنظامی دیگر نیز زخم برداشته‌اند. بنابراین گزارش شمار زیادی از نیروهای امنیتی نیز که به این گروه تسلیم شده بودند، تیرباران شده‌اند.

براساس این گزارش، پس از تصرف ولسوالی مالستان به دست طالبان گشت‌وگذار زنان در این ولسوالی نیز شدیدا محدود شده است. بنابر معلومات کمیسیون، طالبان به زنان این ولسوالی دستور داده که بدون حجاب شرعی و محرم از خانه بیرون نشوند و دختران از رفتن به مکتب خودداری کنند.

کمیسیون حقوق بشر، اقدام‌های یاد شدۀ طالبان در ولسوالی مالستان ولایت غزنی را جنایت جنگی توصیف کرده و از این گروه می‌خواهد که به جنایت‌های جنگی خود پایان دهد.

گفتنی است که طالبان پیش از این در ولایت‌های کندز، فاریاب و قندهار نیز به جنایت‌های جنگی و نقض حقوق بشر متهم شده‌اند. این در حالی است که از دو هفته به این سو طالبان حمله‌های خود را در‌ شهرها افزایش داده است.