President-elect Joe Biden speaks Monday, Nov. 9, 2020, at The Queen theater in Wilmington, Del. (AP Photo/Carolyn Kaster)

جوبایدن: رهبران ناتو نمی‌خواهند افغانستان دوباره به پناهگاه تروریسم بدل شود

neshananews

15 June 2021

جوبایدن، رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که رهبران ناتو نمی‌خواهند که افغانستان بار دیگری به پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی بدل شود.

آقای بایدن دیروز (دوشنبه، 24 جوزا) به وقت اروپا در میان رهبران ناتو در بروکسل صحبت می‌کرد، بر ادامۀ حمایت دیپلماتیک، اقتصادی و بشردوستانۀ امریکا و شرکایش از افغانستان تأکید کرد.

آقای بایدن می‌گوید که رهبران ناتو توافق دارند که باوجود خروج نیروهای نظامی از افغانستان، حمایت‌های این سازمان از افغانستان از جمله حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور ادامه پیدا کند.

رییس‌جمهور امریکا خاطرنشان می‌سازد که رهبران ناتو می‌خواهند مطمین شوند که افغانستان هیچ گاهی دوباره به پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی بدل نخواهد شد. از این‌رو به گفتۀ او، تلاش‌های ضدتروریسم در افغانستان ادامه خواهد یافت.

رهبران ناتو روز گذشته در نشستی در مقر این سازمان در بروکسل اشتراک کرده و روی چالش‌های مهم فراروی این سازمان از جمله ادامۀ حضور ناتو در افغانستان گفت‌وگو کردند.

این در حالی است که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان حدود 40 روز پیش آغاز شد و تا چهار ماه دیگری به پایان می‌رسد.