جورج بوش

جورج بوش: خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان اشتباه است

neshananews

14 July 2021

جورج دبلیو بوش، رییس‌جمهور پیشین ایالات متحدۀ امریکا مخالفتش را با خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان اعلام کرده است. به سخن او، خروج نیروهای خارجی از افغانستان یک اشتباه است.

شبکۀ تلویزیونی «سی.بی.اس» امریکا امروز (چهارشنبه، 23 سرطان) در گزارشی به نقل از آقای بوش می‌نویسد که خروج نیروهای خارجی از افغانستان شرایط دشواری را برای شهروندان این کشور رقم خواهد زد.

آقای بوش می‌افزاید که نیروهای امریکایی و ناتو در حالی افغانستان را ترک می‌کنند که زنان و کودکان در این کشور خشونت‌های باورنکردنی طالبان را تجربه می‌کنند.

رییس‌جمهور پیشین امریکا خاطرنشان می‌سازد که این نیروها برای تأمین ثبات و مهار تهدید بالقوۀ تروریسم در افغانستان به حضور خود ادامه می‌داد.

این در حالی است که روند خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان طبق موافقت‌نامۀ طالبان با دولت امریکا در ماه ثور امسال آغاز شد.

ایالات متحدۀ امریکا اعلام کرده که 95 درصد از نیروهای امریکایی، افغانستان را ترک کرده‌اند. انتظار می‌رود تا یک ماه دیگری همۀ نیروهای امریکایی به گونۀ کامل افغانستان را ترک کنند.

نیروهای خارجی در حالی افغانستان را ترک می‌کنند که حمله‌های تهاجمی طالبان در دو ماه گذشته برای تصرف ولسوالی‌ها افزایش یافته است. گروه طالبان با آزادی زنان مخالف‌اند. یکی از اهداف حملۀ امریکا بالای افغانستان تأمین حقوق و آزادی زنان بود که اکنون این آزادی‌ها دوباره در معرض خطر قرار گرفته‌ است.