مارشال دوستم

حل نزاع سیاسی؛ مارشال دوستم وارد کابل شد

neshananews

27 February 2021

مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست جمهوری کشور پس از حدود یک‌‌ونیم سال، وارد کابل شده است. منابع می‌گویند که نزاع سیاسی آقای دوستم با رییس‌جمهور غنی برطرف شده و از همین‌رو آقای دوستم وارد کابل می‌شود.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و شماری از مقام‌های دولتی برای استقبال از آقای دوستم امروز (شنبه، نهم حوت) در میدان هوایی کابل حضور یافته‌اند. گفته می‌شود مراسم ویژه‌یی برای آمدن آقای دوستم درنظر گرفته شده است.

منابع معتبر در حکومت می‌گویند که آقای دوستم پس از توافقی با اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور مبنی بر اعطای امتیازهای رتبۀ مارشالی به کابل آمده است. گزارش شده است که این بار قرار است دفتر و تشریفات ویژه‌یی برای آقای دوستم در کابل درنظر گرفته شود. این موضوع تاکنون به گونۀ رسمی اعلام نشده است.

مارشال دوستم که از متحدان کارزارهای انتخاباتی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری سال قبل بود، اخیرا مواضع خود را با رییس‌جمهور نزدیک ساخته است. او با انتقاد از خشونت‌های جاری توسط طالبان بر حفظ نظام جمهوریت تأکید می‌کند.

آقای دوستم حدود یک‌ونیم سال پیش، پس از بروز کشمکش‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری کابل را به مقصد جوزجان ترک کرد و تاکنون در این ولایت مسکن گزیده بود. هنوز روشن نیست که آقای دوستم در کابل باقی خواهد ماند و یا دوباره به جوزجان می‌گردد.