اهدای خون

حمایت از نیروهای امنیتی؛ باشنده‌گان هرات 10 هزار «سی‌سی» خون اهدا کردند

neshananews

23 June 2021

گزارشگر: سونم عثمانی

باشنده‌گان شهر هرات برای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کارزار یک روزۀ اهدای خون را به راه انداخته‌اند. در این کارزار حدود ده هزار «سی‌سی» خون برای زخمیان سربازان امنیتی و دفاعی گردآوری شده است.

برگزارکننده‌گان این کارزار می‌گویند که افغانستان در بحران امنیتی به سر می‌برد و با گذشت هر روز دامنۀ جنگ وسیع‌تر می‌شود. به باور آنان، شهروندان باید از هر طریق ممکن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت کنند.

احمدارشاد نظامی، یکی از برگزارکننده‌گان این کارزار دیروز (سه‌شنبه، اول سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «نیروهای امنیتی به خاطر حفظ جان، مال و وطن ما تلاش می‌کنند و ما با راه‌اندازی این کارزار می‌خواهیم کوچک‌ترین خدمتی را برای آنان انجام دهیم.»

محمدابراهیم، یکی از شرکت‌کننده‌گان این کارزار است که برای حمایت از نیروهای امنیتی آمده تا خون اهدا کند. او می‌گوید: «نیروهای امنیتی به کمک مردم نیاز دارند و مردم در این کارزار باید نیروهای امنیتی را کمک و حمایت کنند.» فهیم سیاوش، اشتراک‌کنندۀ دیگری است. آقای سیاوش می‌افزاید که او می‌خواهد با اهدای خون به سربازان امنیتی انگیزه دهد که در برابر دشمنان وطن مبارزه کنند. همچنان ده‌ها اشتراک‌کنندۀ دیگری به این کارزار پیوسته‌اند تا برای زخمیان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خون اهدا کنند.

مسوولان بانک خون در شفاخانۀ پولیس ولایت هرات می‌گویند که در نخستین روز این کارزار حدود ده هزار «سی‌سی» خون گردآوری شده است. داکتر محمدوحید، مسول این بانک خون می‌افزاید که این شفاخانه ظرفیت نگهداری ۵۰ هزار «سی‌سی» خون را دارد.

کارزار اهدای خون به نیروهای امنیتی در حالی در شهر هرات راه اندازی شده است که در این اواخر طالبان حمله‌های تهاجمی بر ولسوالی‌های این ولایت را افزایش داده‌اند. بر اساس گزارش‌های امنیتی، در حال حاضر جنگ در سه ولسوالی این ولایت جریان دارد. برگزارکننده‌گان کارزار اهدای خون و افرادی که برای اهدای خون در این کارزار شرکت کرده‌اند، می‌گویند که نیروهای امنیتی ممکن هر زمانی به خون آنان نیاز پیدا کنند.