c8632dd5-d7f5-4b4f-b9a4-93cd1175c8a9

حمله‌های تهاجمی طالبان بر شهر شبرغان دفع شده است

neshananews

03 August 2021

مسوولان امنیتی در جوزجان می‌گویند که حمله‌های تهاجمی طالبان از دو استقامت بالای مرکز این ولایت از سوی نیروهای نظامی و خیزش‌های مردمی دفع شده‌ است. طالبان اما می‌گویند که چهار روستا را در شرق شبرغان تصرف کرده‌اند.

خواجه جیلانی ابوبکر، فرمانده پولیس جوزجان می‌گوید که طالبان شب گذشته (دوشنبه، یازدهم اسد) از دو استقامت بالای شهر شبرغان، مرکز این ولایت حمله کردند. به سخن او، این حمله‌ها از سوی نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی عقب زده شده است.

آقای ابوبکر توضیح می‌دهد که طالبان از سمت شاهراه سرپل – جوزجان بالای روستای «غوره» از مربوطات شهر شبرغان و از ناحیۀ شرق بر روستای بزرگ صوفی‌قلعه حمله کردند. به سخن او، در حال حاضر این روستاها زیر کنترل نیروهای دولتی قرار دارند. فرمانده پولیس ولایت جوزجان اضافه می‌کند که در درگیری شب گذشته تلفاتی به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وارد نشده است.

طالبان اما ادعا دارند که در حملۀ شب گذشته چهار روستای مربوط به شهر شبرغان را تصرف کرده‌اند. نیروهای ارتش و پولیس ملی اما این ادعا را رد می‌کنند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که حملۀ شب گذشتۀ طالبان بالای کمر‌بند‌های امنیتی شهر شبرغان با مقاومت نیروهای امنیتی و مردمی روبه‌رو شده است.

در خبرنامه آمده که در این رویداد ۵۷ جنگ‌جوی طالبان به شمول سه فرمانده کلیدی آنان کشته شده و هژده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. بر اساس خبرنامۀ قول اردوی ۲۰۹ شاهین، در پی حملۀ هوایی ارتش بر مواضع طالبان، یک مقدار جنگ‌افزارهای این گروه نیز تخریب شده است.

حمله‌های گستردۀ طالبان بر شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان از دو ماه به این‌سو ادامه دارد، اما این گروه تاکنون موفق نشده شهر شبرغان را تصرف کند.