حمله هوایی ارتش،

حمله‌های هوایی ارتش بر کاروان جنگ‌جویان طالبان در فاریاب

neshananews

04 May 2021

مسوولان ارتش در شمال کشور از انجام حمله‌های هوایی بر یک کاروان نظامی طالبان در ولایت فاریاب خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، این کاروان بزرگ طالبان با رهبری افراد کلیدی این گروه قصد تصرف مرکز ولسوالی قیصار ولایت فاریاب را داشته است.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (سه‌شنبه، چهاردهم ثور) به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این قطار نظامی طالبان توسط دو والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت‌های فاریاب و بادغیس رهبری می‌شد. آقای رضایی می‌افزاید که این کاروان طالبان عصر دیروز آماج دو حملۀ پی‌درپی نیروهای هوایی ارتش قرار گرفته است.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین خاطرنشان می‌سازد که در این دو حملۀ هوایی ۲۰ واسطۀ زرهی و غیرزرهی جنگ‌جویان گروه طالبان تخریب شده است.

مسوولان ارتش توضیح می‌دهند که این حمله‌ها در منطقۀ چهل‌گزی از مربوطات ولسوالی قیصار ولایت فاریاب صورت گرفته است. سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین تأکید می‌کند که تلفات سنگینی بر جنگ‌جویان طالبان وارد شده است، اما به دلیل قطع بودن آنتن‌های مخابراتی تاکنون آمار تلفات وارد شده به جنگ‌جویان طالبان در دسترس او قرار نگرفته است.

طالبان تاکنون در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که از یک‌سال به این‌سو سقوط مرکز ولسوالی قیصار هدف اصلی جنگ‌جویان طالبان در فاریاب بوده است. گروه طالبان پارسال بارها با راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی تلاش کردند مرکز این ولسوالی را سقوط دهند، اما موفق نشدند.