ولایت-بادغیس

حمله‌های گستردۀ طالبان بر مرکز ولایت بادغیس عقب زده شد

neshananews

11 July 2021

وزارت دفاع ملی تأیید می‌کند که حمله‌های گستردۀ طالبان بر ولسوالی جوند و مرکز ولایت بادغیس عقب زده شده و تلفات سنگینی به جنگ‌جویان این گروه وارد شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به خبرگزاری نشانه می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان نیمه‌های شب گذشته (شنبه، نوزدهم سرطان) بر ولسوالی جوند و شهر قلعۀ نو حمله کردند.

آقای امان می‌افزاید که نیروهای ارتش ملی در واکنش به این حمله‌های طالبان دست به اقدام زده و تلفات سنگینی به این گروه وارد کرده‌اند.

به گفتۀ معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، حمله‌های طالبان بر شهر قلعۀ‌نو و ولسوالی جوند عقب زده شده و 57 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند. به بیان او، همچنان 17 جنگ‌جوی دیگر طالبان در جریان این حملۀ دفاعی ارتش زخمی شده‌اند.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

بادغیس در غرب کشور اخیراً گواه افزایش حمله‌های تهاجمی طالبان بوده است. شهر قلعۀ نو، مرکز این ولایت هفتۀ پیش تا مرز سقوط پیش رفت، اما نیروهای ارتش از سقوط آن به دست طالبان جلوگیری کردند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع ملی، ده‌ها جنگ‌جوی گروه طالبان به شمول شماری از شهروندان خارجی که در چوکات این گروه مشغول جنگ هستند، هفتۀ گذشته در بادغیس کشته شده‌اند.