77f5f83f-39a3-48ec-83bb-3965bededd09

حملۀ تهاجمی طالبان بر ولسوالی اندخوی فاریاب عقب‌ زده شد

neshananews

04 August 2021

پایگاه 209 شاهین در شمال کشور اعلام کرده که حملۀ گروهی طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در مربوطات ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب با ضد حملۀ نیروهای دولتی عقب‌ زده شده است.

پایگاه 209 شاهین با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 01:00 شب گذشته بر ولسوالی اندخوی حمله کردند. خبرنامه می‌افزاید که در این درگیری 13 جنگ‌جوی طالبان به شمول 5 سرگروه آنان کشته شده و 5 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

در خبرنامه این پایگاه ارتش همچنان آمده است که قاری غفور، قاری امین‌الله، ملاستار، قاری محمدحسین و ملا نجیب سرگروه‌های طالبان بودند که در این حملۀ هوایی ارتش کشته شده‌اند. بر اساس خبرنامۀ پایگاه 209 ارتش، در این درگیری دو تانک هاموی مملو از مواد انفجاری طالبان نیز از بین رفته است.

از یک ماه به این‌سو ولسوالی اندخوی زیر تصرف جنگ‌جویان طالبان قرار دارد. این نخستین برخورد این گروه با نیروهای دولتی در مربوطات این ولسوالی است. بندر بازرگانی آقینه در 30 کیلومتری شمال ولسوالی اندخوی موقعیت دارد. در حال حاضر این بندر بازرگانی از سوی نیروهای دولتی محافظت می‌شود. طالبان قصد تصرف این بندر را دارند.