بندر حیرتان

حملۀ طالبان بالای بندر حیرتان عقب زده شد

neshananews

11 July 2021

مسوولان امنیتی در بلخ از دفع حملۀ طالبان بر پایگاه‌های مشترک نیروهای امنیتی در مربوطات بندر بازرگانی حیرتان خبر می‌دهند.

شفیع فیض، فرمانده پولیس شهرک بازرگانی حیرتان در شمال در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان بامداد امروز (یک‌شنبه، 20 سرطان) بر پایگاه‌های مشترک نیروهای دولتی حمله کردند.

آقای فیض می‌افزاید که نیروهای امنیتی توانستند این حملۀ تهاجمی طالبان را دفع کنند. به سخن او، طالبان از ساحه فرار کرده‌اند و شماری از اجساد آنان در میدان نبرد باقی مانده است. آقای فیض تأیید می‌کند که شماری از نیروهای امنیتی نیز در این رویداد زخمی شده‌اند. او اما در این باره جزییات نمی‌دهد.

آن چنانی که فرمانده پولیس گذرگاه حیرتان بیان می‌کند، طالبان در یک ماه گذشته بیش از ده بار برای کنترل این گذرگاه حمله کرده‌اند، اما هنوز موفق به کنترل آن نشده‌اند. مسوولان امنیتی علاوه می‌کنند که نبرد میان نیروهای دولتی و گروه طالبان در ده کیلومتری کمربند ورودی شهرک بازرگانی حیرتان اتفاق افتاده است. به سخن آنان، وضعیت در شهرک حیرتان به حالت عادی برگشته است.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

طالبان در حالی بر پایگاه‌های مشترک نیروهای امنیتی در مربوطات شهرک حیرتان حمله می‌کنند که روز گذشته حکومت محلی بلخ از راه‌اندازی عملیات‌های تصفیه‌یی در مربوطات ولسوالی‌های همجوار شهرک حیرتان خبر داده است.