8667877

حملۀ طالبان بر شهر شبرغان مهار شده است

neshananews

17 July 2021

مسوولان محلی در ولایت جوزجان، می‌گویند که حملۀ جنگ‌جویان طالبان بر شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان از سوی نیروهای دولتی با راه‌اندازی حمله‌های هوایی ارتش، مهار شده است. در حال حاضر پیش‌ روی طالبان به طرف شهر شبرغان از سمت جنوب توقف پیدا کرده است. در پی حمله‌‌های هوایی ارتش ۴۱ جنگ‌جوی طالبان کشته و ۱۹ تن دیگر آن‌ها زخم برداشته‌اند.

محمد هاشم رییس، والی ولایت جوزجان امروز شنبه ( ۲۶ سرطان) در صحبت با رسانه‌ها تایید می‌کند که شش فرماندۀ گروه طالبان نیز شامل  کشته‌ شده‌گان می‌باشد. آن‌چنان که آقای رییس علاوه می‌کند؛ قاری نقیب‌الله یکی از کلیدی‌ترین افراد گروه طالبان نیز کشته شده است. محمد هاشم رییس، بیان می‌کند که در حال حاضر شهر شبرغان در کنترول نیروهای دولتی قرار دارد. او توضیح می‌دهد که نیروهای دولتی و مردمی در روستاهای اطراف شهر شبرغان به هدف رویاررویی با طالبان جابه‌جا شده‌اند.

جنگ‌جویان طالبان روز گذشته با آغاز حمله‌های تهاجمی تا پنج کیلومتری شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان خود رسانده بودند. این حمله تهاجمی گروه طالبان، بیش‌تر از سمت کمربند جنوبی بر شهر شبرغان تمرکز کرده بود. در پی حمله این گروه، نیروهای دولتی با همکاری مقاومت‌های مردمی خط نبرد را در ۵ کیلومتری شهر شبرغان تشکیل داده بودند. در حال حاضر عملیات تصفیه‌یی نیروهای امنیتی و دفاعی با حمایت هوایی ارتش در روستاهای اطراف شهر شبرغان ادامه دارد. مسوولان محلی تایید می‌کنند که دوباره مسیر کمربند جنوبی را از اختیار گروه طالبان بیرون کرده‌اند.

ذبیح الله مجاهد، یکی از سخن‌گویان طالبان تا اکنون در باره کشته شدن قاری نقیب‌الله و دیگر افراد این گروه به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.