2021-07-07 at 08.31.44

حملۀ هوایی ارتش بر تجمع طالبان در بلخ؛ ۲۱ جنگ‌جوی این گروه کشته شدند

neshananews

07 July 2021

پایگاه ۲۰۹ ارتش در شمال کشور از انجام یک حملۀ هوایی بر تجمع گروه طالبان در ولسوالی چهارکینت ولایت بلخ خبر می‌دهد. در پی این حمله ۲۱ جنگ‌جوی طالبان کشته شده و ۱۲ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

پایگاه ۲۰۹ ارتش در بلخ امروز (چهارشنبه، شانزدهم سرطان) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این حمله عصر دیروز در روستای خانقاه از مربوطات ولسوالی چهارکینت ولایت بلخ صورت گرفته است. بر اساس خبرنامۀ قول اردوی ۲۰۹ شاهین، حدود ۵۰ جنگ‌جوی گروه طالبان نیز در روستای خانقاه در ولسوالی چهارکینت زیر محاصرۀ نیروهای امنیتی و دفاعی قرار گرفته‌اند.

طالبان از یک ماه به این‌سو بر بخش‌هایی از ولسوالی چهارکینت ولایت بلخ حمله‌های تهاجمی انجام می‌دادند تا مرکز این ولسوالی را تصرف کنند. این گروه اما به تصرف مرکز ولسوالی چهارکینت موفق نشدند. گروه طالبان در ولسوالی چهارکینت با مقاومت نیروهای خیزش‌های مردمی نیز مواجه هستند. به تازه‌گی ارتش حمله‌های هوایی را بر مواضع این گروه در ولسوالی‌های دوردست بلخ آغاز کرده است.

سلیمه مزاری، یگانه ولسوال زن در کشور ادارۀ ولسوالی چهارکینت را به دست دارد. گزارش‌هایی از حضور بانو مزاری در میدان‌های نبرد علیه طالبان نیز در رسانه‌ها نشر شده است.