هوایی

حملۀ هوایی ارتش بر دو واسطۀ نقلیۀ بمب‌گذاری‌شدۀ طالبان در بلخ

neshananews

08 July 2021

پایگاه ۲۰۹ ارتش در شمال از انجام یک حملۀ هوایی بر دو واسطۀ نقلیۀ بمب‌گذاری شدۀ طالبان در ولسوالی بلخ ولایت بلخ خبر می‌دهد. در پی این حملۀ هوایی افزون بر تخریب این دو واسطۀ نقلیه، هشت جنگ‌جوی طالبان نیز کشته شده‌اند.

پایگاه ۲۰۹ ارتش با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این حملۀ هوایی عصر دیروز (چهارشنبه، شانزدهم سرطان) صورت گرفته است. خبرنامۀ پایگاه ۲۰۹ ارتش توضیح می‌دهد که طالبان با یک تراکتور و یک رنجر مملو از مواد انفجاری قصد انجام حملۀ انتحاری بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی را داشتند.

خبرنامه می‌افزاید که نیروهای هوایی این واسطه‌های نقلیه را در روستای «بابه‌قو» از مربوطات ولسوالی بلخ ولایت بلخ هدف قرار داده‌اند. گروه طالبان تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

با این حال، شماری از باشنده‌گان محل ادعا دارند که در نتیجۀ این حملۀ هوایی به افراد ملکی نیز آسیب رسیده است. باشنده‌گان محل اما آمار دقیق و جزییات بیش‌تری در این مورد ارایه نمی‌کنند. محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اما کشته شدن افراد ملکی در این حملۀ هوایی را رد می‌کند. او می‌گوید که هیچ گزارشی از تلفات ملکی در پی این حملۀ هوایی وجود ندارد.

از سه روز به این‌سو حمله‌های هوایی ارتش بر مواضع و تجمع‌های گروه طالبان در ولایت بلخ افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌ها، هشت ولسوالی ولایت بلخ زیر تصرف جنگ‌جویان گروه طالبان قرار دارند.