انتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل متحد حمله بر دفتر این سازمان در هرات را محکوم کرد

neshananews

31 July 2021

انتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد حملۀ مسلحانه بر دفتر این سازمان در ولایت هرات در غرب افغانستان را محکوم کرده است.

در خبرنامه‌یی که ناوقت دیروز (جمعه، هشتم اسد) به نقل از آقای گوتریش در وب‌سایت دفتر معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) نشر شده، این حمله جنایت جنگی خوانده شده است.

روز گذشته دفتر ولایتی سازمان ملل متحد در هرات هدف حملۀ افراد مسلح ناشناس قرار گرفت. در این حمله دست‌کم یک سرباز محافظ این دفتر جان باخته و دو تن دیگر زخم برداشته‌اند. رییس یوناما این حمله را تأسف‌بار خوانده است.

بر اساس خبرنامۀ یوناما، دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید که حمله بر دفتر و کارمندان سازمان ملل متحد جنایت جنگی است و گروه‌های مخالف دولت در افغانستان باید از این دست اقدام‌ها خودداری کنند. او در این خبرنامه تأکید می‌کند که حمایت این سازمان از افغانستان برای دست‌یابی شهروندان این کشور به صلح و ثبات همچنان ادامه خواهد یافت.

دفتر ساحه‌یی سازمان ملل متحد در هرات همزمان با افزایش میزان حمله‌های طالبان در حومه‌های شهر هرات هدف حملۀ مسلحانه قرار گرفته است.

گزارش شده که همزمان با افزایش حمله‌های طالبان بر این شهر، نیروهای امریکایی مواضع این گروه را بمب‌باران کرده‌اند. منابع رسمی تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.