images (2)

در 7 روز گذشته 1 هزار و 177 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند

neshananews

11 July 2021

اجمل عمر شینواری، سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی می‌گوید که در جریان یک هفتۀ گذشته در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش و طالبان نزدیک به 1 هزار و 200 جنگ‌جوی طالبان در 25 ولایت کشور کشته شده‌اند.

آقای شینواری امروز (یک‌شنبه، 20 سرطان) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در یک هفتۀ گذشته 124 عملیات نظامی را علیه طالبان در 25 ولایت کشور انجام داده‌اند.

آقای شینواری می‌افزاید که در پی این عملیات‌ها دست‌کم 1 هزار و 177 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و 651 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی خاطرنشان می‌سازد که نیروهای امنیتی در این مدت پنج ولسوالی را از تصرف طالبان بیرون کرده‌اند. به بیان او، ولسوالی علی‌آباد در کندز، یفتل در بدخشان، ادرسکن در هرات از جمله ولسوالی‌هایی‌ هستند که در هفتۀ گذشته از تصرف طالبان بیرون شده‌اند.

آقای شینواری با اشاره به حمله‌های طالبان در یک هفتۀ گذشته می‌افزاید که این گروه در ولایت‌های هرات، تخار، بلخ، پکتیکا، تخار، غزنی، بادغیس، لغمان و قندهار پس از روبه‌رو شدن با حمله‌های دفاعی ارتش شکست خورده‌اند.

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی همچنان یادآوری می‌کند که طالبان در یک هفتۀ گذشته چهار غیرنظامی را کشته و شش تن دیگری را زخمی کرده‌اند.