ارتش2

دفع حملۀ طالبان بر شهر میمنه؛ 33 جنگ‌جوی طالبان در فاریاب کشته شدند

neshananews

07 July 2021

مسوولان امنیتی در فاریاب از دفع حمله‌های تهاجمی طالبان بر شهر میمنه، مرکز این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، نیروهای امنیتی با دفع این حمله 33 جنگ‌جوی طالبان به شمول سه فرمانده ارشد این گروه را از پا درآورده‌اند.

محمدکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب امروز (چهارشنبه، شانزدهم سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که طالبان شب گذشته بالای روستای کوهی‌خانه در ولسوالی پشتون‌کوت و اطراف شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب حمله کردند.

آقای یورش می‌افزاید که این حمله‌ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به حمایت نیروهای هوایی ارتش دفع شده است. به سخن آقای یورش، نیروهای هوایی ارتش مواضع طالبان در روستای کوهی‌خانه در ولسوالی پشتون‌کوت را آماج قرار داده‌اند. روستای کوهی‌خانه در ولسوالی پشتون‌کوت در حومه‌های شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب موقعیت دارد.

در نتیجۀ این درگیری 33 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و یازده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. سه فرمانده کلیدی طالبان نیز در میان کشته شده‌گان این درگیری شامل‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب خاطرنشان می‌سازد که در این نبرد قطعۀ خاص پولیس و نیروهای خیزش‌های مردمی نیز در کنار نیروهای دفاعی در خط نخست نبرد حضور داشتند.

آقای یورش علاوه می‌کند که نبرد با طالبان در دو موقعیت اطراف شهر میمنه تا حوالی ساعت چهار بامداد امروز ادامه داشته است. سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب همچنان تأیید می‌کند که در این نبرد دو نیروی امنیتی جان باخته و چهار تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته‌ است.

حمله‌های تهاجمی طالبان در حالی از اطراف شهر میمنه از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی عقب‌زده می‌شود که مسوولان امنیتی و دفاعی از افزایش حمله‌های هوایی بر مواضع طالبان در شمال خبر می‌دهند.