هلمند

ده سرنشین یک موتر بر اثر گاز گرفته‌گی در ارزگان جان باختند

neshananews

24 February 2021

مسوولان محلی در ولایت ارزگان تأیید می‌کنند که ده سرنشین یک موتر مسافربری بر اثر گاز گرفته‌گی در این ولایت جان باخته‌اند. زنان و کودکان نیز شامل قربانیان این رویداد هستند.

احمد شاه ساحل، سخنگوی والی ارزگان امروز (چهارشنبه، ششم حوت) به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد پیش از چاشت دیروز در مربوطات ولسوالی گیزاب این ولایت رخ داده است.

آقای ساحل می‌افزاید که شش زن، یک کودک و چهار مرد در میان قربانیان این رویداد شامل‌اند. به گفتۀ او، قربانیان این رویداد مهمانان یک مراسم عروسی هستند.

سخنگوی والی ارزگان توضیح می‌دهد که این موتر مسافربری در میانۀ دریای هلمند گیرمانده بود و انتشار گاز در داخل موتر سبب شده است که سرنشینان این موتر جان بدهند. به بیان او، رانندۀ این موتر اما از این رویداد جان سالم به در برده است. آقای ساحل در این باره جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

گفتنی است که هرازگاهی رویدادهای ناشی از گاز گرفته‌گی در ولایت‌های مختلف کشور گزارش می‌شود. در جریان زمستان امسال دو مورد جداگانه در ولایت‌های لوگر و ننگرهار به وقوع پیوسته است. در این دو رویداد دست‌کم هفت نفر جان باخته‌اند. در یکی از این رویدادها یک داماد و عروس در شب زفاف بر اثر گاز گرفته‌گی جان باخته‌اند.