حمله هوایی

دوازده جنگ‌جوی طالبان به شمول دو عضو پاکستانی این گروه در هلمند کشته شدند

neshananews

24 July 2021

وزارت دفاع ملی اعلام کرده که دوازده جنگ‌جوی طالبان به شمول دو عضو پاکستانی این گروه در ولایت هلمند کشته شده‌اند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز (شنبه، دوم اسد) در برگۀ تویترش می‌نویسد که این جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته در پی حملۀ هوایی ارتش بر مواضع طالبان در مربوطات شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند کشته شده‌اند.

آقای امان می‌افزاید که دو جنگ‌جوی دیگر این گروه در نتیجۀ حملۀ هوایی ارتش زخمی شده‌اند. طالبان اما تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که نیروهای امریکایی نیز دیروز مواضع طالبان را در ولایت‌های قندهار و هلمند آماج حمله‌های هوایی قرار داده‌اند. در نتیجۀ این حمله‌ها ده‌ها جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

طالبان در واکنش به این اقدام نظامیان امریکایی می‌گویند که حمله‌های هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع آنان نقض موافقت‌نامۀ صلح دوحه است.

طالبان در حالی حمله‌های هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع این گروه را نقض موافقت‌نامۀ دوحه می‌خوانند که جنگ‌جویان این گروه در سه ماه گذشته حمله‌های خود را بر ولسوالی‌های کشور افزایش داده‌اند. در حالی که موافقت‌نامۀ صلح دوحه بر کاهش میزان خشونت‌ها در کشور تأکید دارد.

این گروه همچنان تعهد کرده‌ بودند که پس از خروج نیروهای امریکایی از کشور، مذاکرات صلح را با دولت افغانستان آغاز خواهند کرد. اکنون هرچند روند خروج نظامیان امریکایی از کشور در آستانۀ تکمیل شدن است، اما این گفت‌وگوها به گونۀ جدی تاکنون آغاز نشده است.