خلیلزاد

دیدار خلیل‌زاد با شهرزاد اکبر؛ ارزش‌های حقوق بشری در روند صلح حفظ می‌شوند

neshananews

11 April 2021

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان با شهرزاد اکبر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

آقای خلیل‌زاد در برگۀ تویترش نوشته که این دیدار عصر دیروز (شنبه، 21 حمل) صورت گرفته است. ضرورت حفظ ارزش‌های حقوق بشری و حقوق زنان در روند صلح در این گفت‌وگو مورد بحث قرار گرفته است.

شهرزاد اکبر از ایالات متحدۀ امریکا و جامعۀ جهانی می‌خواهد که از ضرورت حفظ ارزش‌های حقوق بشری در نظام آیندۀ افغانستان حمایت کنند. او بر حفظ حقوق زنان در این روند نیز تأکید دارد.

خانم اکبر اظهار می‌دارد که بدون حضور و مشارکت زنان و حفظ حقوق این قشر در روند صلح، ثبات در کشور تأمین نخواهد شد. از این‌رو، به سخن خانم اکبر، زمینۀ حضور پُررنگ زنان در نشست استانبول باید فراهم شود.

آقای خلیل‌زاد نیز یادآوری می‌کند که ایالات متحدۀ امریکا از حقوق بشر و ارزش‌های شهروندی به ویژه حقوق زنان در روند صلح حمایت می‌کند.

این در حالی است که هفت روز دیگری برای برگزاری نشست استانبول باقی مانده است. آقای خلیل‌زاد به کابل آمده و با رییس‌جمهور و رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور در این باره صحبت کرده است. جزییات مفصل گفت‌وگوهای آقای خلیل‌زاد با مقام‌های دولت تاکنون همه‌گانی نشده است.