E7NY_poXMAEM1Zk

دیدار مک‌کنزی با محمدی: حمایت هوایی امریکا از ارتش افغانستان ادامه می‌یابد

neshananews

26 July 2021

جنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدۀ امریکا (سنتکام) با جنرال بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور دیدار کرده است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در برگۀ تویترش می‌نویسد که این دیدار دیروز (یک‌شنبه، سوم اسد) در مقر وزارت دفاع ملی صورت گرفته است. آقای امان می‌افزاید که دو جانب روی حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان برای دفع حمله‌های طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

به نقل از آقای امان، جنرال مک‌کنزی اطمینان می‌دهد که حمایت ارتش امریکا از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به ویژۀ در بخش عملیات‌های هوایی ادامه می‌یابد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی اما مشخص نمی‌سازد که نیروهای امریکایی از کدام پایگاه نظامی به حمایت از ارتش افغانستان ادامه خواهد داد.

روزهای پیش نیروهای امریکایی مواضع طالبان را در قندهار و هلمند بمب‌باران کرده‌اند. این اقدام در حالی صورت گرفته که امریکا بیشتر پایگاه‌های خود را در افغانستان تخلیه کرده است.

جنرال اجمل عمر شینواری، سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی کشور می‌گوید که نیروهای امریکایی قادرند بدون استفاده از پایگاه‌های هوایی مشخص در افغانستان به حمایت هوایی از نظامیان افغانستان ادامه دهند.